Hammarö Prolog

Dags att börja slipa på ursäkterna igen då, men faktum är att det fanns några rätt bra då jag bara kört ett lugnt pass på hela veckan före, och jobbstressen har stått upp över öronen. Men framförallt så påverkade det faktum att det började regna rejält lagom till min start. Jag vet att det påverkade en del i kurvorna där jag blev fegare än vanligt.

Men faktum är att även om topp 3 startade innan regnet så körde 4:an i regn. Jag hade inte varit ens nära hetluften även på torr bana utan får acceptera min 87:e plats. Den absolut hetaste var föga oväntat Johan Landström. Jag misstänker att han lär behålla sin placering även på förmiddagens 11km tempo.

Resultat

Prolog är vansinnigt svårt och tempot tycker jag bättre om så jag hoppas på en bättre placering. Fast det är fruktansvärt (ned)slående vilken närapå oöverstigelig skillnad det är mellan de allra bästa på tempo och oss i resten av packet. Även om man tycker att man gjort små förbättringar och kör hyffsat på träningstävlingarna så är det en helt annan värld när det är riktig tävling och man står mot ett elitfält i tempo.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews