KK = Kurv Kass

Idag var det Götene GP, ett stads-GP med spurtpriser och sedan
elimineringsvarv. Vad jag i huvudtaget skulle på ett sådant att göra
är ännu inte riktigt klart.

Att det dessutom var blött gjorde inte det hela enklare, då min
teknik var för kass för det, och mina däck tydligen för slitna.
Redan på 1:a riktiga varvet hade jag 3 små släpp och den tveksamhet
det gav gjorde inte min kassa teknik bättre. Nu var det rätt små
släpp, bara sådär att man känner att bakhjulet bytte lite spår,
något som de därframme tveklöst inte brydde sig om. På en
cuptävling i MTB en gång för lääänge sedan (typ +10år?) blev jag
omkörd av Dan Kullgren som hade punkterat och jagade täten igen. När
jag då försökte hänga på honom insåg jag hur oerhört hårt de
vassaste satsar när det är tekniskt, han körde på släpp och
grussprut genom varje kurva. Bäst på att hantera tekniken idag var Robert Pölder, Team Cykelcity, före en rullande Landström som gav bort vinsten

Han faktiskt inte ens riktigt köra slut på mig själv så det blev
1timmes träning efter. Imorgon är det Kinnekulleloppet, då hinner
man garanterat köra slut på sig!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews