Hammarö wrap-up

Det blev inga fina siffror i resultatlistan på Hammarö 3-dagars, framförallt GP-loppet förstörde det fullständigt.

Tempoloppet kändes bra och jag fick hela vägen positiv feedback utav att jaga och ta in på framförvarande vilket gjorde att jag höll igångrätt bra. Trots det så räckte inte mitt lopp till mer än en 81:a plats på tempot så starkare än så är jag helt enkelt in just nu i tempo.

GP-loppet startade lite oroande då jag under de 2 första varven tyckte jag körde så hårt jag kunde men ändå bara gled bakåt-bakåt-bakåt. Under 3:e hittade jag dock min väg fram till främre delen av klungan och helt plötsligt kändes det riktigt bra, kunde lugna ner mig och hämta lite luft. Men bara några varv senare så drog killen framför mig ett par-tre växlar samtidigt som han gjorde igångdrag, med summan att det bara rasslade till och sen låg han på backen framför mig. Jag gjorde en snygg kullerbytta över honom och hade det varit möjligt att göra rulla hela vägen upp på hjulen igen så hade jag kunnat vara kvar i klungan. Nu fick jag istället en rejäl luck upp till en klunga som försvann i 45-50km/h. Klarade både mig själv och cykel bra men sur över mitt öde så klev jag av varvet därpå. Något jag så klart fick ångra, eftersom den gruppetto jag då hamnat i höll in till mål och faktiskt bara tappade ett par minuter på klungan. Man SKA INTE kliva av, ett mantra som nu änn hårdare bankades in i mitt huvud.

Söndagens linje ville jag få ett bra pass utav och hade som inställning att försöka vara offensiv, inte för att jag trodde det skulle hålla på den vansinnigt pannkaksplatta och trista banan utan för att det är roligt och ger bra träning. Tyvärr så var jag inte stark nog för att riktigt klara av det. Jag gjorde några få stötar men det blev aldrig någon utbrytning, bara små sprickor i klungan som sekunderna därpå var täppta. Desto oftare satt jag åt skogen för långt bak i klungan och såg spetsen på klungan hundratalet meter framför mig.

Nu var det faktiskt en grupp som lyckades ta sig iväg och höll till mål, oerhört starkt. Själv fick jag en bra genomkörare bara av att sitta med.
Alla resultat här

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews